باید ها و نباید های انتخاب لباس خواستگاری
fatimamode

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 26
  • بازديد ديروز : 4
  • آي پي امروز : 9
  • آي پي ديروز : 3
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • بازديد هفته : 70
  • بازدید ماه : 185
  • بازدید سال : 1,189
  • كل بازديدها : 3,134
  • ای پی شما : 18.221.85.100
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 22
  • كل نظرات : 0
  • امروز : جمعه 28 اردیبهشت 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

آخرین عناوین

 

جلسه اول خواستگاری معمولا به صورت زنانه و فقط با حضور خانم ها برگزار میشود. همانطور که رسم خیلی از ما ایرانی هاست در جلسه اول خواستگاری فقط خانم ها مثل خواهر و مادر و یکی از اقوام نزیک آقا داماد به خانه عروس خانم میروند تا به شکلی صمیمی و غیر رسمی با عروس خانم و خانواده ایشان آشنا شوند و از آنجایی که در این مراسم آقایان حضور ندارند ، دختر خانم میتواند با لباس های راحت تر و باز تر بدون حجاب ظاهر شود . برای انتخاب بهترین نوع پوشش جهت حضور در مراسم خواستگاری به نکات بیان شده در این مقاله توجه نمایید و تا انتها با فاطیمامد همراه باشید.

همانطور که در بالا اشاره شد خواستگاری را باید در دو جلسه برگذار نمود جلسه اول که به صورت زنانه است و برای شناخت است و جلسه رسمی که با حضور هم رمان آقایان  خانم ها برگذار می شود.

لباس خواستگاری برای جلسه خواستگاری زنانه :

در این جلسه آقایان حضور ندارند و شما میتوانید لباس های راحت تر مثل شومیز شلوار ، بلوز شلوار ، بلوز دامن ، کت و دامن سارافون دامن  بر تن نمایید و البته همه این ها بدون شال و روسری و چادر و با یک آرایش ملایم پیشنهاد میشود .

لباس خواستگاری برای جلسه خواستگاری رسمی :

 در این جلسه به علت حضور آقایان مناسب تر آن است که از لباس های پوشیده به همراه شال و روسری و یا چادر استفاده کنید. کت و دامن بلند ، شومیز گشاد و دامن ، سارافون دامن ، تونیک مجلسی با دامن یا شلوار میتواند یکی از این انتخاب ها باشد. اما هر هر لباس پوشیده و شیک و دخترانه دیگری که حالت رسمی داشته باشد میتواند استفاده شود.

لباس مناسب برای قد بلند یا کوتاه

 اگر قد بلندی دارید بهتر است شلوار گشاد و یا حتی دامن‌شلواری بپوشید. اما اگر قد کوتاهی دارید بهتر است شلوارتان راسته باشد و یا اینکه در قسمت ساق پا کمی تنگ شود. البته به این نکته دقت کنید که افراد چاق بهتر است از پوشیدن شلوار گشاد و چین‌دار در قسمت کمر خودداری کنند. زیرا آن‌ها را چاق‌تر نشان می‌دهد.

از دیگر گزینه‌هایی که می‌توانید برای لباس شب خواستگاری به عنوان لباس پوشیده برای پوشش پایین‌تنه استفاده کنید دامن‌های پلیسه یا ترک است که علاوه بر پوشش خوب دارای جلوه‌ی زیبایی نیز هستند و تقریبا می‌توان گفت برای اکثر افراد مناسب است. اما افراد چاق بهتر است از دامن پلیسه استفاده کنند. همچنین اگر به پوشیدن دامن کوتاه نیز علاقه دارید می‌توانید از جوراب‌ شلواری‌های ضخیم نیز استفاده کنید. اما توجه کنید که افرادی که پاهایی چاق یا به طور کلی هیکل چاقی دارند مناسب تر آن است که از این گزینه برای لباس شب خواستگاری استفاده نکنند.

بهترین لباس برای روز خواستگاری

بهترین لباس برای مراسم خواستگاری لباسی است که شان شما را حفظ کند و شخصیت شما را نیز تا حدودی به نمایش بگذلرد و با پوشیدن آن لباس ، شخصیتتان زیر سوال نرود . بنابراین در انتخاب لباس برای این مراسم بایدبه نکاتی توجه نمایید که در ذیل برای شما عزیزان بیان نموده ایم:  

لباس های مانند بلوز و دامن و پیراهن بهترین انتخاب برای مراسم خواستگاری هستند.

از پوشیدن شلوار، لباس سرتاسر مشکی، پارچه های گیپور و دانتل یا کار شده انتخابی مناسب برای این مراسم نیست.

از پوشیدن لباس جین چه شلوار و چه شومیز اجتناب کنید.

هرگز لباس های زنان جاافتاده یا لباس های مردانه نپوشیدزیرا که شما دختر خانم هستید و این لباس ها مناسب سن و سال شما نیست.

هرگز دامنی را برای این مراسم انتخاب نکنید که خیلی کوتاه و روی زانو باشد.

جوراب شلواری خیلی نازک برای خواستگاری انتخاب نکنید .

اگر در زندگی لباس های راحت می پوشید و به پوشیدگی آن اهمیتی نمی دهید، در روز خواستگاری خلاف آن را عمل نکنید و ظاهر سازی نکنید .

اگر ظاهری پوشیده دارید در روز خواستگاری نیز ظاهر پوشیده خود را حفظ کنید.

لباس هایی را انتخاب کنید که دخترانگی تان را بیشتر نشان دهد تا خودتان در این لباس ها احساس راحتی کنید.

انتخاب روسری

اگر دوست دارید که برای مراسم خواستگاری روسری بپوشید پس نکات زیر را به یاد داشته باشید و در انتخاب روسری به کار ببرید:

روسری را انتخاب کنید که با رنگ پوست و لباس های شما هماهنگ باشد .

از پوشیدن روسری لیز اجتناب نمایید.

روسری هایی را انتخاب کنید که مرتب روی سرتان می ماند.

اگر لباس رنگ روشنی را انتخاب کرده اید، سعی کنید روسری تان رنگ تندی داشته باشد

چه لباس هایی را برای مراسم خواستگاری نباید بر تن نماییم

هرچقدر هم به لباس‌های باز علاقه دارید بهتر است در برخورد اول با داماد و خوانواده‌اش از این لباس‌ها دوری کنید. پس اصلا جایز نیست که در مراسم خواستگاری لباس باز بر تن نمایید . لباس‌های دکلته، یقه هفت باز، تاپ‌های بندی و دامن‌های بسیار کوتاه به هیچ وجه برای شب خواستگاری شما دختران عزیز مناسب نیستند. از طرف دیگر این ملاقات مهم است و تقریبا رسمی؛ پس لباس‌های اسپرت مثل بلوز و شلوار و … برای این شب مناسب نیست و بی احترامی به بقیه‌ی حضار محسوب می‌شود. البته بعضی‌ها هم این جلسه را خیلی رسمی در نظر می‌گیرند و به سراغ لباس‌های رسمی در حد لباس‌های اداری با رنگ‌های خنثی و کدر مثل خاکستری میٰ‌روند که اصلا مناسب لباس خواستگاری دخترانه نیست. پس انتخابی داشته باشید که دخترانه باشد نه به شدت رسمی و نه به شدت مجلسی و باز و نه حتی اسپورت.

مدل ها و طرح های بی شماری را برای لباس خواستگاری و یا بله برون و دیگر مراسم ها و جشن های خود می توانید در سایت فاطیما مد مشاهده نمایید. فاطیما مد با بهره گیری از جدید ترین مدل های روز دنیا لباس های مناسب جشن های شما عزیزان را طراحی می نماید. با ورود به سایت فاطیمامد و انتخاب لباس با سلیقه خود خریدی آسان و ایمن را با قیمتی مناسب تجربه نمایید.برای سفارش انواع لباس مجلسی و لباس عروس و مانتو و شومیز با ما تماس بگیرید09104323347.